Sibbo-Sipoo JHL 432 rf

TAVOITE

Föreningens syfte – Yhdistyksen tarkoitus

Föreningens ändamål är att samla anställda i Sibbo kommunens tjänst och på motsvarande verksamhetsområden under förbundet

Yhdistyksen tarkoitus on koota Sipoon kunnan palveluksessa olevat sekä vastaavilla toimialoilla työskentelevät liiton piiriin.

Tillsammans kan vi påverka arbetsplatsens välmående.
Välkommen till handlingen!

Yhdessä voimme vaikuttaa työpaikan hyvinvointiin.
Tervetuloa mukaan toimintaan!

Bästa medlemmar

Sibbo – Sipoon JHL 432rf:s egna medlemsförmåner

• Vi betalar välfärdpeng 70€ per kalenderår åt medlemmarna
  • Du får studiestipendium 50€
  • Vi betalar deltagaravgiften till yrkesinriktade studiedagar ifall inte arbetsgivaren betalar.
  • Vi betalar deltagandet i kommunens julfest
  • Uppvaktning vid 50- och 60-årsdagar samt vid pensionering.
  • Vi betalar deltagande eller resor till olika sportevenemang.               Behandlas skilt för sig i styrelsen.
  • Vi anordnar olika utfärds-, teater- eller konsertresor

Sibbo – Sipoon JHL 432rf:n omat jäsenedut

• Maksamme jäsenistölle hyvinvointirahaa 70€ kalenterivuodessa
  • Meiltä saat opintostipendin 50€
  • Maksamme myös osallistumisen ammatillisiin opintopäiviin, mikäli työnantaja ei sitä maksa.
  • Kustannamme jäsenistön osallistumisen kunnan järjestämään joulujuhlaan
  • Muistamme jäsenistöä heidän täyttäessään 50-tai 60 vuotta sekä eläkkeelle jäädessä.
  • Maksamme osallistumisen tai matkat erilaisiin urheilutapahtumiin, joista sovitaan tapauskohtaisesti hallituksessa.
  • Järjestämme retkiä, teatteri- tai konserttimatkoja

Ammattiliitto JHL - tähtiammattilaisten liitto

Työsuhteeseen liittyvät erimielisyydet ratkeavat tavallisesti nopeasti työpaikoilla.

Keskustele aina ensin asiasta lähimmän esihenkilön kanssa. Tässä tilanteessa on hyvä esittää kirjallisesti, mistä olet eri mieltä.

Jos keskustelun jälkeen asia ei ratkea, ota yhteys henkilökunnan edustajaan eli omaan luottamusmieheen ja/tai pääluottamusmieheen, tai työsuojeluasioissa työsuojeluasiamieheen ja/tai työsuojeluvaltuutettuun.

Henkilökunnan edustajilta saat neuvoja siitä, miten ongelman kanssa tulisi edetä. He tuntevat parhaiten paikalliset sopimukset ja työnantajan käytännöt. Muista, että myös oma yhdistyksesi auttaa sinua!

Jos erimielisyys ei ratkea työpaikalla, voit yhdessä luottamusmiehen kanssa kääntyä lähimmän JHL:n aluetoimiston puoleen. Aluetoimistoilla on käytössä keskustoimiston asiantuntijoiden tuki.

Aluetoimisto on myös luottamusmiehen lähin tuki.

LIITY JÄSENEKSI

JHL:n jäsenenä saat edunvalvontaa, tukea ja turvaa. JHL neuvottelee, jotta sen jäsenistön yhteiskunnallisesti tärkeän työn arvostus näkyisi kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä. Jäsenenä saat myös monia jäsenetuja käyttöösi.

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen vakuutusyhtiö Turvassa. Vakuutus tarjoaa monipuolista turvaa matkoilla ja vapaa-ajalla.

Liittyessäsi JHL:n jäsenkesi liityt myös Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäseneksi, ja sinulla on mahdollisuus saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, liikkuvuusavustusta ja vuorottelukorvausta.

JHL SOMESSA:

Facebook   |  Instagram  |  Twitter  |  YouTube